Aktuellt & på gång!

Välkommen till våra aktiviteter och mötesplatser! Här hittar du det som är på gång och församlingens annons som publiceras i gratis lokaltidningen Mitt i Upplands-Bro. Tidningen delas ut lördagar och söndagar. Vi annonser jämna veckor i tidningen. Du kan också läsa annonsen som en pdf här på sidan, nyast annons högst upp. Klicka för att öppna/ladda ner. Du kan också lyssna på annonserna, dvs. få annonsen uppläst. För detaljer om aktiviteter, se kalendern på startisdan.

Någon sänker en bebis ner i dopfunten medan prästen håller sin hand på barnets huvud.

Boka dop online

Här kan du boka dop via webben. Fyll i din bokning och klicka på skicka. Din bokning är preliminär tills dess du har fått en bekräftelse via mejl från oss. Det går också bra att ringa eller mejla oss vardagar, 08-581 614 60, telefontid måndag-fredag kl 10-12.

Konfirmation 2023-2024 -för dig född 2009

Du är viktig! I höst kommer tiotusentals fjortonåringar att vara med i konfirmandgrupper i Svenska kyrkan. Kungsängen-Västra Ryds församling erbjuder två alternativ. Tänk dig konfirmandåret som en inre upptäcktsresa. Ett år då du tillsammans med nya och gamla kompisar på ett lekfullt och roligt sätt får upptäcka nya sidor av dig själv, fundera på om Gud finns, religionens betydelse för människor samt ditt och alla andra människors oändliga värde och mycket mer. Vi satsar stort på konfirmandarbetet. Välkommen! Paul Westerlund och konfirmandteamet.

Kungsängens kyrka

Kungsängens kyrka ligger i hjärtat av Kungsängen. Kyrkan ligger i Upplands-Bro kommun på Kyrkvägen 35. Kyrkan är öppen måndag-onsdag 09-15, torsdag 09-19, fredag 09-15.

Mässor & Högmässor.

Välkommen till Kungsängens kyrka och Västra Ryds kyrka. I kalendern på sidan finner du detaljerad information om varje Mässa och Högmässa.