Foto: Mikael Karlsson

Café Hopp

Är en plats för Dig! … som vill träffa andra över en kopp kaffe eller lättare lunch. Välkommen att titta in ofta eller någon gång. Krokoms kyrka tisdagar och torsdagar 11:00–13:00.

Idag bjuds det på nygräddade ostfrallor! Foto: Anders Gustafsson

Aktiviteter i samband med Café Hopp:

bibelsamtal

Bibelsamtal

Vi studerar och samtalar kring bibelns böcker. Samtalsledare Sven-Erik Mattiasson. Krokoms kyrka torsdagar, udda vecka 13:00-14:30

Handkraft

För dig som vill pröva skapande och hantverk. Varje torsdagar på Café Hopp, Krokoms kyrka. 12:00-15:00

Kom & sjung-kören

Blandad kör för sångglada daglediga, där alla kan hänga med oavsett körvana. Vi träffas i Krokoms kyrka.

Direkt från Café Hopp

Lyssna på direktsändningen från Café Hopp från 29 november 2023 som sändes i Radio Krokom. Medverkande: Kom-och-sjung-kören, barnkör från Aspås, gitarrmusik, intervjuer med våra gäster och medarbetare.

Ladda om och må bättre

Ladda om och må bättre är en kurs för dig som vill lära känna dig själv bättre för att bättre kunna hantera ditt mående. Start 23 januari.

Ta en pauspromenad

Vi träffas utanför Krokoms kyrka varje tisdag 12:00.

Café Hopp - idén bakom

– Café hopp är först och främst en mötesplats där människor kan umgås, fika billigt och ha det trevligt, säger initiativtagaren Helen Sjödin, diakon i Krokoms pastorat. Här finns plats för ideella att engagera sig och får samtidigt gemenskap och ett sammanhang på köpet.

Café Hopp

Krokoms kyrka, tisdagar, torsdagar 11:00-13:00

Caféet drivs av Svenska kyrkan i Krokoms pastorat.
Café Hopp är en gemenskapsfrämjande plats, på kristen grund, där man blir sedd, respekterad som den man är och får möjlighet att använda sina gåvor

Viktiga ord på cafét:
Sedd, respekterad, gemenskap, växtplats, delaktighet, glädje, hopp