Informationsbrev Juni -21

Välkommen till Knista församlings nyhetsbrevbrev
—juni 2021!

Gudstjänster—ännu en liten tid...

Regeringen och Folkhälsomyndigheten har öppnat för större folksamlingar och vi planerar att öppna upp våra gudstjänster för fysiska besök.  Just nu är pandemiläget i Lekeberg fortfarande allvarligt och församlingens ledningsgrupp har beslutat att vi kommer att fortsätta med digitala sändningar utan fysisk närvaro under juni månad.

Vår första ”öppen” gudstjänst  kommer att vara den 4 juli kl 10 i Hidinge Nya kyrka.

Sedan fortsätter vi att fira gudstjänster under sommaren enligt planen som finns i Korsordet och på hemsidan.  I slutet av sommaren/början på hösten återgår vi till att fira nattvard.

Under sommaren kommer vi att fortsätta att sända våra gudstjänster digitalt, även efter att vi har öppnat för fysiska gudstjänstbesök.

(Dop, vigsel och begravning kommer att kunna äga rum med ett större antal besökare än tidigare—i samråd med tjänstgörande präst och vaktmästare ordnar vi ”anvisade platser”  för att kunna  göra det möjligt att hålla avstånd.

Mvh
Kyrkoherde, Stefan Öberg

Musik i Sommarkväll

De lättnader i restriktioner som gäller från och med 1 juni gör det möjligt för oss att hälsa  er fysiskt välkomna till Musik i sommarkväll 2021!

Vi kommer att vara ute (med undantag för 21 juli, då vi är inomhus i Hidinge nya kyrka).

Ta med något att sitta på samt egen fikakorg. Vi fortsätter såklart att hålla avstånd av omsorg om varandra.

Nationaldagsbön på Riseberga

Den 6 juni kl 17.00 hålls den traditionella ekumeniska bönesamlingen vid Riseberga klosterruin. Den leds i år av Graham Jarvis (Knista församling) och Thomas Sandin (Lekebergskyrkan).

Våffelcafé

Lättade restroktioner betyder att vi kan även denna sommar bjuda in till Våffelcafé i Kyrkans Hus trädgård.

Tisdag och torsdag 22 juni till 29 juli. Kl 12.30-15.00

Kaffe/Te/Saft + våffla med sylt och grädde: 20:-

Vi hjälps åt att hålla ett vänligt avstånd!

Någon att prata med:

Vill du prata med någon av oss är du varmt välkommen att ringa, maila eller skriva. Våra  telefonnummer och adresser finner du på hemsidan. Annars kan du gå via expeditionen 0585/31255.

”Prenumeranter” efterlyses:

Fortsätt gärna att fråga andra om de vill också få månadsbrevet.

För att prenumera på brevet som e-post: skicka en e-post adress till graham.jarvis@svenskakyrkan.se.

För den som inte har e-post - beställ en pappersversion genom att skriva till:

Graham Jarvis, Kyrkans Hus, Storgatan 28, 716 30 Fjugesta