Informationsbrev Februari -21

Välkommen till Knista församlings februaribrev! (2021)

Här får du vårt månadsbrev för februari 2021.
Fortsätt gärna att fråga andra om de vill också få brevet.
För att prenumera på brevet som e-post: skicka en e-post adress till graham.jarvis@svenskakyrkan.se.
För den som inte har e-post - beställ en pappersversion genom att skriva till:
Graham Jarvis, Kyrkans Hus, Storgatan 28, 716 30 Fjugesta.

Fasteaktionen är nu igång och pågår till den 28/3

• Försäljning: Vi har bord med försäljning av hembakat bröd, hemslöjd, påskris och lotter
    - Mullhyttan: utanför ICA den 5/3 och 19/3 kl. 15-18
    - Fjugesta: utanför OKQ8 den 13/3 27/ kl. 10-13
  • Önskepsalmer: Den 13/3 direkt efter helgmålsbönen, ca kl 18.15 kommer vi att direktsända på facebook. Du swishar en valfri summa och skriver till oss vilken psalm du vill att vi ska framföra. Skriv i kommentarsfältet på Facebook eller skicka ett sms till 072-5188079. Vi håller oss till psalmer från den svenska psalmboken.
  • Swishutmaning: Nu ska vi se vad ni kan få vår kyrkoherde och komminister att göra för tok. Skicka en swish till 123 148 19 10 och skriv utmaning som meddelande. Vi lägger ut filmer på utmaningarna på Facebook.
    - När vi nått 2000:- Kyrkoherde Stefan spelar och sjunger en Elvislåt.
    - När vi nått 5000:- Komminister Graham spelar kohorn.
    - När vi nått 7000:- Kyrkoherde Stefan spelar och sjunger Elvislåtar i sin guldkavaj på Coop.
    - När vi nått 10000:- Komminister Graham spelar horn från tornet i Hidinge Nya kyrka.

Har du något du kan och vill bidra med alternativt vill vara med och stå vid något av borden eller har någon annan idé hur vi ska kunna samla in pengar så hör av dig till Anna Borglund på 0585-315 43 eller anna.borglund@svenskakyrkan.se snarast möjligt.

Vill du prata med någon av oss är du varmt välkommen att ringa, maila eller skriva. Våra telefonnummer och adresser finner du på hemsidan. Annars kan du gå via expeditionen 0585/31255.

Även om vi saknar varandra får vi hjälpas åt att följa restriktionerna så noga vi kan och på det sättet vara rädda om varandra.

Hemkommunion
Vi vill påminna om möjligheten att ta emot nattvarden i en enkel gudstjänst i sitt hem. Ring till Graham 0585-31549 eller Stefan 0585-31540 så kan vi bestämma en dag och tid.

Gudstjänster och helgmålsbön mm på Facebook
Vi påminner än en gång om möjligheten at hämta en psalmbok från Kyrkans Hus eller från någon av kyrkorna.

Det finns även möjlighet att anmäla dig om du vill bidra med en ”tanke” till en helgmålsbön.

Vi skulle gärna vilja få några flera som kan vara ”Kollare” - frivilliga som kan hjälpa oss genom att vara med och kolla hur våra livesända gudstjänster fungerar—både före och under sändningarna. Hör av dig (till Graham) om du kan och vill ställa upp.

I Korsordet kan du läsa om Kyrkovalet med bland annat kontaktinformation till nomineringsgrupperna!

Var rädd om dig! Vi hoppas kunna träffas igen i våra kyrkor och verksamheter inom en inte alltför avlägsen framtid!