Informationsbrev Augusti -21

Välkommen till Knista församlings nyhetsbrev!

Hösten ligger framför oss...
… med nya utmaningar.
Församlingsbladet —”Korsordet” dyker upp i brevlådor denna vecka. Det allra mesta som står där stämmer—trots det osäkra läget när bladet skrevs.

Det finns ingen anledning att upprepa det som står i bladet men vi vill ändå slå på stora trumman för höstens stora nyhet:

Café Himlagott
Den 6 september kl. 11 har vi premiär för vårt diakonala Café där du också är välkommen in för att bara sitta ned, läsa en tidning eller bara ta en kopp kaffe, kanske i väntan på bussen eller innan du handlar.

Caféet är i stora salen i Kyrkans hus, Storgatan 28 i Fjugesta. Öppettider kommer att vara måndagar, onsdagar och torsdagar kl. 11.00-16.00.

Förutom kaffe, te och saft kommer vi att erbjuda hembakat fikabröd, smörgås och lättare lunch så som pannkaka och paj för förtäring på plats.
Det kommer även finnas tillgång till böcker och spel.

På måndagar kommer vi att ha ungdomscafé mellan kl. 15.00-20.00.
Invigning den 6 september och mellan 11-15 bjuder vi på kaffe och tårta, kl. 18.00 inviger vi ungdomscafét tillsammans med en hemlig gäst och vi bjuder på lite snittar.

Vill du vara med och hjälpa till så är du hjärtligt välkommen!
Det finns möjlighet att baka, antingen hemma eller i Kyrkans hus, eller att vara med och ta hand om cafét. Du väljer självklart själv i vilken utsträckning du vill bidra.

Kontakta oss om det är något som du skulle vilja göra.
Anna Borglund Församlingsassistent
0585-315 43 anna.borglund@svenskakyrkan.se