Två Systrars församling

Norrlidens Centrum i Kalmar

Aktuellt just nu

Välkommen till Språkcafé, Café Kärleksängeln, Mitt i veckan, Systrarnas Café och alla gudstjänster!

Gudstjänster

Välkommen till gudstjänst i Två Systrars kapell!

Språkcafé

För alla som vill träna svenska. Varje måndag kl. 17.00-18.30.

Café Kärleksängeln

Caféet hade höststart tisdag 27 augusti.

Systrarnas Café

Alla torsdagar kl. 13.00-15.00. Välkommen!

Stilla dagar

Två Systrars församling inbjuder till Stilla dagar på Gyngegården, Öland, 20-21 september.

Barn och unga

Alla killar och tjejer som vill göra något roligt en eftermiddag i veckan är välkomna! Start 1-5 september.

Diakoni

Två Systrars församling har fått en ny diakon. Monia Ivarsson välkomnades av församlingen söndag 14 april.

Mat & Mässa

Nästa Mat & Mässa onsdag 2 oktober kl. 17-19.

En vit dopklänning med rosa rosett hänger på en metallgrind i kyrkan.

Livets skeden

Vid livets stora tillfällen finns Svenska kyrkan. Här hittar du information om dop, konfirmation, vigsel, begravning och samtalsstöd.

Two Sisters School i Kenya

Två Systrars Kapell bygger skola i norra Kenya. Byn har nyligen bytt namn från Civicon till Two Sisters Village. Ge gärna en gåva till skolan med hjälp av Swish 123 370 79 65.

Sång och musik

Kom och fira mässa i Två Systrars församling en söndag och hör hur sången ljuder starkt och porlande i vårt lilla kapell.

Veckans mässor och andakter

Välkommen att delta!

Fler rubriker finns i menyn till vänster högst upp på sidan.