Foto: Hans Göthlin

Postillan i Mölnbo

Postillan ligger inne i Mölnbo samhälle och är Vårdinges församlingshem där vi har olika grupper och verksamheter.

Postillan i Mölnbo

Adress: Trollvägen 3, 153 60 Mölnbo.
Användning: Verksamheter och uthyrning som t ex barnkalas, möten och mindre evenemang.
Sittplatser: Max 50 sittande platser.
Kök: Litet kök med diskmaskin.
Tillgänglighetsanpassad: Ja.
Parkeringsplatser: Ett fåtal på egen mark och flera i närområdet.

MITT I CENTRALA MÖLNBO, ett stenkast från pendeltågsstationen ligger Postillan – ett hus som numera används till församlingens verksamheter samt till uthyrning. Huset har varit i Vårdinge församlings ägo sedan 1995 då det köptes av Posten efter ett beslut i församlingsrådet. Tidigare har nämligen huset, vilket man kan ana av dess namn, varit ortens postkontor. Det byggdes 1985 eftersom det gamla postkontoret i gamla stationshuset behövde byta plats då stationen byggdes på ny plats. En tävling utlystes för att få förslag på ett passande namn – vinnare blev Postillan. Huset består idag av en samlingssal med intilliggande kök samt ett lekrum och kontor.

Om du tillhör Svenska kyrkan och bor i någon av våra tre församlingar så har du möjlighet att kostnadsfritt låna lokalen för dop-, vigsel- och begravningskaffe.

Det finns också möjlighet att hyra lokalen om du inte bor här eller om du vill ordna andra sammankomster. Lokalen rymmer max 40 personer.