Församlingshemmet i Järna

Församlingshemmet ligger inne i Järna, bredvid Överjärna kyrka. Här finns flera lokaler som rymmer upp till 150 personer.

Församlingshemmet i Järna

Adress: Kyrkvägen 10, 153 32 Järna. Invid Överjärna kyrka.
Bussförbindelse: Buss 788 eller 784 från Järna station. Cirka 10 minuters promenad från Järna station.
Användning: Verksamheter och uthyrning. Kan hyras för festligheter.
Sittplatser: Max 150 sittande platser på övre plan. Max 40 sittande platser i källaren.
Kök: Fullt utrustat kök med snabbdiskmaskin.
Tillgänglighetsanpassad: Ja.
Parkeringsplatser: Ett flertal platser nära församlingshemmet och kyrkan samt i närområdet.

MITT I JÄRNA CENTRUM nära bussar och Järna centrum ligger församlingshemmet med sina tre samlingssalar. Här finns pastoratets personals kontorslokaler, församlingshemmets expedition och två salar för uthyrning och evenemang. Stora salen rymmer 100 sittande personer och har en stor scen längst fram. Här finns modern ljudanläggning, projektor och filmduk. Lilla salen rymmer 50 sittande personer och har anslutning till ett kök med god utrustning. Stora och lilla salen skiljs åt med en skjutvägg som kan öppnas om behov finns att hyra båda lokalerna vid ett större evenemang med maxantal 150 personer. Cafeterian en trappa ned i källaren rymmer 40 personer med ett intilliggande större lekrum. Ett mindre kök finns i anslutning.

Du kan låna våra lokaler utan kostnad för dop-, vigsel- och begravningskaffe om du tillhör Svenska kyrkan och bor i någon av våra tre församlingar. Det finns också möjlighet att hyra lokalerna om du inte bor här eller om du vill ha barnkalas, möten eller andra evenemang.

Stora salen

Stora salen rymmer upp till 100 personer. Längst fram finns en scen. Lokalen har bra ljudanläggning och möjlighet till projektor.

Lilla salen

Lilla salen rymmer 50 personer. Den ligger i anslutning till köket och används ofta vid minnesstunder, dopfika och kyrkkaffen.

Cafeterian

Cafeterian är lokalen i Järna församlingshems källare. Här ryms upp till 40 personer. Ett litet kök finns också i lokalen.