Foto: Stefan Christophs

Gudstjänster

Varmt välkommen till våra gudstjänster. Se kalendern här på hemsidan för kyrka och tid.

Gudstjänster

Varje söndag 11.00/16.00/18.00
Se aktuell kyrka och tid i kalendern nedan

Se hela predikoturen i vår kalender på hemsidan här på denna sida samt i annonserna i Östra Sörmlandsposten.

Inför söndagen

Varje fredag

Varje vecka kommer ett nytt klipp från någon av våra präster. Du behöver inget konto för att se ­filmerna på ­YouTube. Klicka här för att komma till vår spellista.

Kristen djupmeditation – ett andrum mitt i vardagen

Torsdagar 19.00–20.00 i Ytterjärna kyrka • 15 februari–23 maj

Vesper – en tidlös kvällsbön

Tisdagar 18.00 i Överjärna kyrka

Vad är gudstjänst?

Mitt i livets glädjeämnen och sorger, förtvivlan och hopp samlas vi till gudstjänst. Förhoppningen är att söndagens gudstjänst ska ge besökarna ny energi för att orka med den stundande veckan med allt vad den innehåller.

Varje människa kan möta Gud när som helst och hur som helst i sin ensamhet. Men det finns en kraft i att möta Gud tillsammans. Vi befinner oss i olika skeden i vår tro,  och växer på olika sätt, och vi behöver varandra för att förstå och inspireras. Vi får sjunga, lyssna, läsa trosbekännelsen och be tillsammans.

Präster