Är du vår nya pusselbit?

Med en ny medarbetare i ett arbetslag förändras pusslets mönster. Hallstahammar-Kolbäcks församling söker nu en ny del till helheten och ser fram emot att du hjälper oss att forma den nya bilden.

Utskriftsvänglig pdf

Hallstahammar-Kolbäcks församling har närhet till Västerås, Eskilstuna, Örebro och Stockholm samt till Mälardalens vackra natur.

Församlingsgränserna sammanfaller med kommungränserna. Organisationen är enkel och överskådlig med snabba beslutsvägar och en bra ekonomi. Ca 10 000 av de ca 16 000 invånarna är kyrkotillhöriga. Arbetslaget består av totalt runt 40 medarbetare varav runt 30 är helårsanställda.

Vårt fokus som Kyrka är gudstjänstliv och möte med människor i livets alla skeden

Nu söker vi

en präst som har sin utgångspunkt i Hallstahammar och som blir en av fyra präster i församlingen. Du som söker

- tycker om att fira och tänka kring mässan.
- är bra på konfirmandarbete.
- är en kompetent församlingspräst som trivs med ett varierat arbete i församlingen.
- samarbetar gärna med andra.

Om du vill arbeta med meditation och retreat är det ett plus.

Tjänsten: tillsvidareanställning, 100 %

Nyfiken?

Prata med kyrkoherde Paul Hansson, 0220-465 05
Hemsida: www.svenskakyrkan.se/hallstahammar