Foto: Birgitta Löwing Kiser

Ny skola byggs intill Askims norra kyrkogård

Du kan fortfarande ta dig till kyrkogården och Mikaelskyrkan, men var beredd på att mötas av en byggarbetsplats.

Befolkningen i Askim ökar och därför ska Askimsskolan bli större och modernare. Flera av byggnaderna har rivits och nu bygger Göteborgs stad en ny skola på platsen intill Askims norra kyrkogård.

Du som vill besöka kyrkogården eller Mikaelskyrkan, som ligger innanför skola och kyrkogård, kan fortfarande göra det. Är du en ovan besökare kan du känna dig lite vilsen när du kommer fram till byggarbetsplatsen med bil via Askims backaväg. Följ vägvisning mot Mikaelskyrkan så kommer du till begravningsplatsen.

Den nya skolan ska stå klar till hösten 2025. Under byggtiden kan buller och ljud från bygget störa på kyrkogården, vi ber om förståelse för detta.

Har du frågor till oss i begravningssamfälligheten? Kontakta vår växel, tel 031-731 80 80.

Du kan läsa mer om skolbygget på Göteborgs stads webbsida: Askimsskolan