Foto: Hasse Jonsson

Läcka på Västra kyrkogården - vattnet avstängt

Nyhet Publicerad Ändrad

Vi letar efter läckans ursprung. Under tiden tvingas vi stänga av ett flertal vinter- och sommarvattenposter.

Vattenposterna på en ganska stor del av Västra kyrkogården är just nu avstängda medan vi söker efter ursprunget till en vattenläcka på kyrkogården.

Det är i områdena runt de båda kapellen St Markus och St Lukas som vi stängt av vattnet.

Om du har tänkt åka till kyrkogården och plantera eller vattna  kan du behöva gå en ganska bra bit med vattenkannan. Exempelvis är vattenposten vid askgravlunden igång. Du kan också fråga vår skötselpersonal var närmaste fungerande vattenpost finns. På kartan här nedanför ser du vilka vattenposter som är avstängda, de är markerade med röda prickar.

Hur lång tid det kommer att ta att hitta och åtgärda läckan vet vi inte för närvarande. Vi beklagar och hoppas på förståelse för störningarna.

.