Två personer sitter i en soffa med ryggen mot kameran. På en TV-skärm, med levande ljus uppställda framför, syns en präst.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Kyrkan på webben

Vi har samlat ett urval länkar till digitala kanaler så att du kan följa vad som händer i församlingar eller se en gudstjänst

Se gudstjänster på SVT

Varje söndag kl 10 sänder SVT gudstjänster från olika kyrkor och samfund i landet

Lyssna på gudstjänst på Sveriges radio

Kristna gudstjänster från olika kyrkor och samfund runt om i landet. Även religionsmöten eller samtalsgudstjänster

Svenska kyrkan i sociala medier

Svenska kyrkan är gemenskap och ett stöd i glädje och sorg, i vardag och högtid. Du hittar oss i kyrkor och församlingshem runt om i Sverige, men också på nätet, i de sociala medierna Facebook, Instagram, X, och i våra bloggar.

Person tittar på livesändning från gudstjänst hemifrån soffan.

Digitala gudstjänster och konserter

Om du inte har möjlighet att besöka en gudstjänst eller en konsert kan du delta digitalt. Sök i Svenska kyrkans gemensamma kalender efter något som passar dig – någonstans i landet.