Foto: Rebecca Pedersen

Gravrättsinnehavare sökes

Som huvudman för begravningsverksamheten är vi skyldiga att föra register över gravrättsinnehavare. Registret ska innehålla namn, personnummer och adress på den eller dem som gravplatsen upplåtits eller överlåtits till. Vi vill därför komma i kontakt med dig som är anhörig eller känner till något om de gravar som är skyltade på kyrkogården

Nedan finns en lista på de gravar som saknar gravrättsinnehavare. Kyrkogårdsförvaltningen har satt upp gröna skyultar med uppmaningen ”kontakta Kyrkogårdsförvaltningen”

Anledningen till att vi söker gravrättsinnehavare är att gravböckerna ska bli ordentligt uppdaterade och vi ska kunna komma i kontakt med ägaren till graven.

Får inte kyrkogårdsförvaltningen kontakt med anhöriga finns riks för att gravplatsen betraktas som återlämnad till pastoratet vilket medför att gravanordningen tas bort.

Har du frågor är du välkommen att kontakta kyrkogårdsexpeditionen
0142 552 10. Telefontid: mån-tis 9-12, ons 13-15, tor - fred 9-12
Epost: folkungabygden.kyrkogard@svenskakyrkan.se

Gravrättsinnehavare sökes till följande gravar i Appuna och Kumla (Väderstads församling