Foto: Alexander Sjöberg /Ikon

Fred, solidaritet och klimaträttvisa

Genom handarbete, samtal och olika insatser är vi en del av Svenska kyrkans internationella arbete, Act.

Act Svenska kyrkans arbetar för människor som lever i utsatthet över hela världen. Vill du engagera dig lokalt här i Masthuggskyrkan? Internationella gruppen träffas regelbundet och genom handarbete, samtal och olika insatser är vi en del av Act:s viktiga arbete för fred, solidariet och klimaträttvisa.

Tisdagar jämna veckor, kl. 16.18

Masthuggskyrkan

Stiftets internationella dag

”Det är med stor glädje som vi firar 150 år av svenskkyrkligt engagemang i den världsvida kyrkan. Ett engagemang som har berikat både oss och våra samarbetskyrkor på ett genomgripande sätt.”
Erik Lysén, chef för Act Svenska kyrkan

2024 firar Svenska kyrkans mission 150 år, vilket uppmärksammas under hela året. Göteborgs stift bjuder in till en dag av fest och reflektion. Biskop emeritus Jonas Jonsson med flera både på plats och utsända i världen, kommer att berätta om Svenska kyrkans internationella arbete då och nu.

9 mars kl. 9.30-16.30

Domkyrkan

Svenska kyrkan i utlandet behöver ditt stöd

Vi finns där för människor som är långt hemifrån, långt ifrån familj och vänner.

Ge en gåva

Pilgrimskvällar i Masthuggskyrkan

Tisdagar i Masthuggskyrkan är en mötesplats för pilgrimer. Vi inspireras av personliga berättelser och att hitta nya vägar i livet.

Gudstjänster

Det som du bär på - ditt liv, får ta plats i ett större sammanhang av tro och hopp.

En vandrare sitter på Storeberget och blickar ut över Gamlestaden och östra Göteborg.

Följ med på pilgrimsvandring!

Vandra tillsammans med andra i och kring Göteborg. Här hittar du hela programmet!

Konsertprogram

Välkommen till konsert i Masthuggskyrkan! Fri entré.

Upptäck Masthuggskyrkan

Utforska kyrkans olika platser med vår bok som guide och hitta dina egna pärlor! Kyrkan är öppen varje dag.