Färgglada blommor och grönsaker av olika sorter.

Stigbergets odlarförening

Bredvid Masthuggskyrkan finns den ideella föreningen Stigbergets odlarförening som samlar både boende och skolelever från närområdet.

Odlarförening i Masthugget

Våren 2019 startades Stigbergets odlarförening på initiativ av Masthuggs församling, med stöd av Göteborgs kommun. Föreningen utvecklas med tiden och har under åren som gått blivit större och engagerar fler. Medlemmarna ordnar gemensamma fixardagar och gästföreläsningar, och odlingen har blivit en samlingsplats för både odlare och andra boende i området. Freinetskolan Bild och form är medlem i föreningen och använder odlingen tillsammans med eleverna.

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!

Pilgrimskvällar i Masthuggskyrkan

Tisdagar i Masthuggskyrkan är en mötesplats för pilgrimer. Vi inspireras av personliga berättelser och att hitta nya vägar i livet.

Barnens katedral

En plats där barn kan växa och där deras röster blir hörda.

Gudstjänster

Det som du bär på - ditt liv, får ta plats i ett större sammanhang av tro och hopp.

Staty med fredstecken som står vid havskanten.

Internationella gruppen - Handa för andra

Genom handarbete, samtal och olika insatser är vi en del av Svenska kyrkans internationella arbete, Act.

Ringar på vattnet i en stilla sjö.

Samtalsmottagning

Du kanske skulle prata med någon? Något har hänt i livet; en plötslig sorg, en brusten relation eller en situation som du inte vet hur du ska hantera. Boka tid hos oss!