Foto: Sara Peterson

Folkhögskolor och stiftsgård

Oskarshamns folkhögskola, S:t Sigfrids folkhögskola och Tallnäs stiftsgård finns i Växjö stift.

S:t Sigfrids folkhögskola

Kronoberg
352 63 VÄXJÖ
www.sigfrid.se
administration@sigfrid.se

Kapellet, S:t Sigfrids folkhögskola
Foto: Maria Johansson

Vägbeskrivning
Folkhögskolan ligger 6 kilometer från Växjö centrum. Buss 1B går från Växjö station till Kronoberg.

Om du kommer med bil från Jönköping, Ljungby, Halmstad, Älmhult, Malmö:
Kör mot Kalmar/Oskarshamn, sväng av från Norrleden vid skylt Kronoberg/Slottsruin,
följ denna anvisning tills du ser skylten Folkhögskola.

Om du kommer med bil från Vetlanda, Oskarshamn, Nybro, Kalmar, Ronneby, Karlskrona:
Kör mot Jönköping/Malmö, sväng av från Norrleden vid skylt Kronoberg/Slottsruin,
följ denna anvisning tills du ser skylten Folkhögskola.

OSKARSHAMNS FOLKHÖGSKOLA

572 32 Oskarshamn
www.oskarshamnsfolkhogskola.se
oskarshamns.folkhogskola@folkbildning.net

Oskarshamns folkhögskola
Foto: Jonas Persson

Vägbeskrivning
Om du kommer med bil från Kalmar, Växjö eller Västervik:
Välj avfart Oskarshamn C. Följ skylt Norra Hamnen. Vid första trafikljus finns info-vägvisare Folkhögskola. Sväng vänster.

Kom ihåg!
Kör du bil måste du ha parkeringstillstånd! Finns i postrummet på Östraboliden eller hos husmor på folkhögskolan. Även portkoder finner du hos husmor.

Om du har kommit till Oskarshamn med tåg
Följ hamnen norrut. När du ser Norra skolan svänger du vänster och följer Repslagargatan.

Om du har kommit till Oskarshamn med buss
Följ Hantverksgatan förbi Domus, gå höger (Köpmangatan), sväng vänster Frejagatan/Värdshusgatan, gå över gångbron och följ Repslagargatan åt vänster.

Stiftsgården Tallnäs

Kapellet, Stiftsgården Tallnäs
Foto: Sara Petersson

Sjöeryd Tallnäs
568 91 Skillingaryd
Telefon: 0370-720 50
www.tallnas.se
info@tallnas.se

Vägbeskrivning
Stiftsgården Tallnäs ligger 6 kilometer utanför Skillingaryds samhälle utmed vägen till Tofteryds kyrka. Från E4 tar man av mot Tofteryd vid rondellen Skillingaryd söder. Från väg 30 tar man av strax söder om Hok. Det står Skillingaryd på skylten, och man kör någon kilometer förbi Tofteryds kyrka.