Foto: Mats Åsman

Dansmeditation

Vi rör oss till olika slags musik och rytm på ett kravlöst sätt i S:t Ansgars kyrka. Inga förkunskaper krävs. Här kan du läsa mer!

Dansmeditationen utgår från människors uråldriga lust att dansa till musik och i gemenskap med andra. Den är en del av en internationell rörelse och består av både koreograferade och fria rörelser.

Vi rör oss till olika slags musik och rytm på ett enkelt och kravlöst sätt. Med hjälp av vår andning och med både fria och repetitiva steg och rörelser, enskilt och i cirkel, övar vi oss att bli mer närvarande.

Tid: Åtta torsdagar kl. 18.00–19.30
Datum: 18 januari, 1 februari, 15 februari, 29 februari, 14 mars, 18 april, 2 maj, 16 maj
Plats: S:t Ansgars kyrka
Du behöver inte anmäla dig i förväg.
Ledare: Ingegerd Häller, ingegerd.haller@danshymn.se, Ingrid Isolde Grunde, 070-443 47 14