Foto: Henrik Betnér

Gudstjänst och musik

Musikgudstjänster och konserter

Nästan varje helg och ibland även under veckorna kan du lyssna på härlig musik i församlingens tre kyrkor. Här kan du läsa uppdaterad information om församlingens musikevenemang.

Gudstjänstliv

Gudstjänsten är en plats för möten: med Gud, med andra och med oss själva. Alla är välkomna att fira gudstjänst – unga och gamla, troende och icke troende. För aktuella gudstjänsttider se kalendern.

Se våra digitala sändningar från Västerleds församling

Ta del av gudstjänster och musik från våra tre kyrkor live eller efteråt var du än befinner dig. Välkommen att se och lyssna!

Barn i gudstjänsten

Barn är alltid välkomna i gudstjänsten! I församlingen erbjuds babygudstjänst, småbarnsgudstjänst och familjemässa. Välkommen!

Ungdomsmässa

Välkommen till ungdomsmässa i Västerledskyrkan 20 september, 11 oktober, 8 november kl. 19.00 och Luciamässa 13 december kl. 21.00. Läs mer här!

Hoppets mässa

Varje onsdag klockan 18.00 firas en enkel gudstjänst med nattvard i S:t Ansgars kyrka. Om du önskar kan du under mässan skriva egna böner, tända ljus och få personlig förbön. Mässan tar cirka 40 minuter.

Unga körer

Här hittar du information om alla barn- och ungdomskörer som finns i Västerleds församling. Välkommen att vara med och sjunga med oss!

Musik för unga

Ungdomskör, orgellektioner och musik i gudstjänsten. Det finns många möjligheter att musicera i kyrkan för dig som är ung och musikintresserad.

Körer för vuxna

I Västerleds församling finns flera olika körer för vuxna, både för nybörjare och vana sångare. Det är utvecklande, roligt och bra för både kropp och själ att sjunga, särskilt tillsammans med andra!