Dop, vigsel, begravning

Vid livets stora skeden är Svenska kyrkan där för dig och din familj. Välkommen att kontakta församlingens expedition för bokning och kontakt med präst.

Dopet – en fest!

Dopet är en högtid som är förknippad med stor glädje. Det är en fest då vi firar och gläds över att en människa blir del av ett sammanhang. Välkommen att boka dop i våra kyrkor!

Vigsel

Bröllop är ett minne för livet, främst för dem som gifter sig, men ofta också för gäster. Vid en kyrklig vigsel sätter man in kärleken till varandra i ett större sammanhang.

Begravning

Döden är en del av livet. Vi vet att det är så, även om vi kanske ogärna tänker på det. Därför kommer ofta bortgången av en närstående som en chock för oss. Begravningen är en viktig ceremoni där vi får tillfälle att hedra och ta farväl av den avlidne.

Drop in-dop & vigsel på nationaldagen!

Välkommen på drop in-dop & vigsel torsdag 6 juni kl. 13.00–16.00 i lokalen Båtviken, Svartviksslingan 81 i Minneberg. Läs mer här!