Barn och familj

Lek, bus, sång, skapande, vila och delande. I församlingen finns aktiviteter för både stora och små barn. Tider för gudstjänster för bebisar och barn, söndagsskola och familjegudstjänster hittar du i kalendern.

Öppen förskola och Babycafé

Välkommen till Öppen förskola och Babycafé med ditt barn eller barnbarn! Vi träffas för att leka, sjunga, umgås, dela erfarenheter och lära känna varandra. Här hittar du våra öppettider.

För skolbarn: Kyrkis och miniorer

På Kyrkis och Miniorer erbjuds skaparverkstad, fri och organiserad lek med mera.

Messy Church

Ett annorlunda sätt att vara kyrka. Messy Church är en mötesplats för vuxna och barn som innehåller tid för skapande, gemenskap, andakt och middag. Yngre barn behöver sällskap av vuxen vid skapande och vid middagen. Allt är kostnadsfritt. Läs mer här!

Unga körer

Här hittar du information om alla barn- och ungdomskörer som finns i Västerleds församling. Välkommen att vara med och sjunga med oss!

Barn i gudstjänsten

Barn är alltid välkomna i gudstjänsten! I församlingen erbjuds babygudstjänst, småbarnsgudstjänst och familjemässa. Välkommen!

Dopet – en fest!

Dopet är en högtid som är förknippad med stor glädje. Det är en fest då vi firar och gläds över att en människa blir del av ett sammanhang. Välkommen att boka dop i våra kyrkor!

Skolkyrkan Bromma

Skolkyrkan i Bromma vill vara en resurs för skolans arbete och ett stöd för dess lärare och elever. Skolkyrkan är ett samarbete mellan kristna kyrkor och samfund i Bromma.

Förskolebesök i kyrkan

Nyfikna på de stora högtiderna? Församlingen välkomnar förskoleklasser på besök i kyrkan i samband med de stora högtiderna eller för att tala om ett speciellt tema.