Minnesgudstjänster i allhelgonatid

Minnesgudstjänster firas i alla pastoratets kyrkor.

Första helgen i november firar vi Alla helgons dag  i vår svenska kyrka. Vi får stanna upp och minnas våra nära och kära som gått före oss till Gud. Vår tradition med att tända ljus på våra anhörigas gravar kan också höra ihop med att gå till kyrkan och höra namnen läsas upp på dem som under året avlidit i vår församling.

Minnesgudstjänster

Lördag 5 november

15:00 Valdemarsviks kyrka. Valdemarsvik-Gryts kyrkokör sjunger. Lovisa Pihl, Lena Stenhammar.
15:00 Östra Eds kyrka. Tryserum-Östra Eds kyrkokör sjunger. Björn Larsson, Marie Dimpker.
15:00 Gusums kyrka. ”Toner till tröst” med Marie Hallingfors, orgel. Jacob Sernheim.
18:00 Ringarums kyrka. Cantuskören sjunger. Jacob Sernheim, Marie Hallingfors.
18:00 Tryserums kyrka. Tryserum-Östra Eds kyrkokör sjunger. Björn Larsson, Marie Dimpker.
18:00 Gryts kyrka. Valdemarsvik-Gryts kyrkokör sjunger. Lovisa Pihl, Lena Stenhammar.