Fira första advent i våra kyrkor

Nyhet Publicerad Ändrad

Första advent infaller söndagen den 1 december och firas med mycket musik och sång i alla våra kyrkor, välkommen att fira tillsamman med oss!

Söndag 1 december
11:00 Mässa i Östra Eds kyrka. Tryserum-Östra Eds kyrkokör sjunger, Anne Karlsson, trumpet, Erik Gruvebäck, Kalle Främberg.
11:00 Mässa i Ringarums kyrka. Catuskören sjunger under ledning av Marie Hallingfors. Jacob Sernheim.
11:00 Gudstjänst i Valdemarsviks kyrka. Valdemarsvik-Gryts kyrkokör sjunger, Hans-Åke Landqvist, trumpet. Matilda Helg, Lena Stenhammar.
15:00 Mässa i Gryts kyrka. Välkomnande av komminister Lars Linnarsson. Valdemarsvik-Gryts kyrkokör sjunger, Matilda Helg, Lena Stenhammar. Centerkvinnorna inbjuder till adventskaffe i församlingshemmet.
15:00 Gudstjänst i Tryserums kyrka. Tryserum-Östra Eds kyrkokör sjunger, Anne Karlsson trumpet. Erik Gruvebäck, Kalle Främberg. Gröt och skinksmörgås i hembygdsgården.