Bild på Svenska gravars hemsidas startsida. I bilden syns en bakgrundsbild på blommor av sorten Prästkrage i ett gyllene ljus. I bild syns också sajtens sökruta där webbesökaren kan söka efter gravsatta.
Foto: Svenska gravar

Hitta graven

Undrar du var någon är gravsatt? Här kan du söka.

Sök efter gravsatta i Uppsala

Via Svenskagravar.se kan du söka efter gravsatta på begravningsplatser i Uppsala - och numera även på andra orter i Sverige.

Länken går till en webbsida som heter SvenskaGravar. Där kan du söka på flera olika sätt, till exempel med hjälp av namn, kyrkogård, födelsedatum och dödsdatum.

Bildlänk till Svenska gravar. Foto: Svenska gravar

Kontakta Uppsala kyrkogårdar

Du är varmt välkommen att kontakta Kyrkogårdsexpeditionen om du behöver hjälp att söka efter en gravplats eller har övriga frågor om kyrkogårdarna i Uppsala.

Här får du även hjälp med att beställa gravskötsel, gravplatsplantering eller gravvårdsarbeten.

Kyrkogårdsexpeditionen

Telefon: 018-430 35 50
E-post: uppsala.kyrkogardar@svenskakyrkan.se
Besöksadress: Gamla kyrkogården, Villavägen 1 Uppsala

Kyrkogårdsexpedition

För allmänna frågor samt beställning av gravskötsel, gravplatsplantering eller gravvårdsarbeten.

Kyrkogårdarna i Uppsala

Varje kyrkogård har sin speciella karaktär och skönhet. Träd, murar och ängsmark utgör en oas för hotade djur och växter. Kyrkogården är i sin helhet en kulturhistorisk skatt.

Gravens skötselsticka

Många av gravplatserna på kyrkogården har en tillhörande skötselsticka. Här kan du läsa mer om vad stickans siffror och färgmarkeringar betyder.