Foto: Magnus Aronson /IKON

Vuxen dagtid

För den som är ledig under dagen finns allt från caféer, andakt och mat till samtalsgrupper, sy- och stickcafé, promenader, retreat, körsång och pilgrimsvandringar.

VÄLKOMMEN ATT DELTA I VÅRA VERKSAMHETER

Hittar du någon verksamhet som du tycker verkar intressant eller som du vill delta i? Då är du varmt välkommen! Hör gärna av dig till respektive kontaktperson om du vill veta mer!
De flesta verksamheter är kostnadsfria. I annat fall anges kostnaden under respektive grupp.

Kyrklunch och middagsbön med musik

Varje onsdag i Tranås församlingshem, lunch och måltidsgemenskap.

Lunchträffen & samtal om tro och liv i Linderås

Välkommen på måltidsgemenskap och samtal i Linderås första tisdagen i månaden.

Mat & prat i Sommen

En enklare måltid lagas tillsammans med föranmälda deltagare.

Lyktan - mötesplats och café på stan

Vårt mysiga café mitt i stan är öppet två gånger i veckan. Välkommen in på 11-kaffe med dopp.

Onsdagscafé i Adelöv

Välkommen till onsdagscafé i Adelöv. Varannan onsdag kl. 09.30-12.00, ojämna veckor.

Samvaro i Linderås

Varannan måndag kl. 14.00, ojämna veckor, i Linderås församlingsgård.

Måndagsträffar med tema

Måndagsträffar med olika teman och fika på mötesplats Lyktan, Ågatan 15, Tranås.

syförening

Syföreningar

Symöte, en härlig form av gemenskap! Samtalen böljar fram över bordet samtidigt som vissa låter händerna arbeta. Det viktiga är att få träffas!

Studiecirkel "Nya Testamentets böcker och personer"

Studiecirkel i fastan som leds av Susanne Jackson, präst och Annelie Honkanen Lundqvist, pedagog. 19/2, 5/3 och 18/3 i Linderås församlingsgård.

Chorus Nova - en kör för alla

Körövning onsdagar kl. 13.30-15.00 i Tranås församlingshem Är du dagledig, och gillar att sjunga. Kom med! Vi är övertygande om att sången ger energi, hälsa och glädje.

Vi traskar tillsammans

En promenad tillsammans i Tranås. Vi utgår från mötesplats Lyktan. Måndagar vid fyra tillfällen i vår.

Stöd, hjälp & diakonal verksamhet

När du behöver hjälp eller ha någon att prata med, finns vi här för dig. Vi har diakoniexpedition på måndagar kl.10.00-12.00. Här finns också kontaktuppgifter till jourhavande präst.

Retreat i fastetid

Retreatdag med yoga, meditation, lunch och gudstjänst. Söndag 10 mars 09.00-17.00 i Sommens församlingsgård. Anmälan till pastorsexpeditionen.

Vandring på Torpön

Följ med på en vandring på ca 1 mil på Torpön lördagen den 13 april.

Vandring på Omberg

Vi åker iväg och vandrar ca 1 mil en dag tillsammans på vackra Omberg. Lördagen den 18 maj.

Kontakt, personal och öppettider

Öppettider för pastorsexpeditionen, diakonimottagningen och våra kyrkor. Här finns även all personals direktnummer. Välkommen att höra av dig!