Gudstjänster

Fira gudstjänster i våra församlingar. Här finns aktuell information. Välkommen till kyrkan!

Gudstjänster

Information om Svenska kyrkans gudstjänster hittar man:

• i församlingsbladet Kyrktuppen.

• i månadsblad som finns i kyrkor, församlingshem, pastorsexpeditionen och på tourist office Tranås Direkt. Hör av dig till pastorsexpeditionen om du vill ha månadsbladet på e-post eller hemskickat till dig.

• i denna kalender på hemsidan.

• på affischer vid kyrkor och församlingshem.

Närbild på blommande påskliljor i solsken.

Påskens gudstjänster

Varmt välkommen att fira påskens gudstjänster i Tranås pastorats kyrkor.

Palmsöndagen

Välkommen att fira palmsöndagens gudstjänster den 24 mars. Efter palmsöndagen inleds Stilla veckan.

Månadsblad för påsken och april

I månadsbladet finns samlad information om vad som händer i din församling. Ladda ner aktuellt blad för påsken och april här.

Morgonbön

Välkommen på en stilla stund med bön och andakt i Mariakapellet. Måndagar, tisdagar, torsdagar och fredagar kl. 09.30.

Paus-gudstjänster

Paus-gudstjänst i Tranås kyrka. Ungdomsinriktat innehåll, passar dig som är från 12 år och uppåt. Tacos efter gudstjänsten för alla ungdomar.

Gudstjänst är gemenskap och delaktighet!

I Guds tjänst kan alla vara. Välkommen på träffar då vi tillsammans formar gudstjänsten. Start onsdag 3 april 15.00-16.00, Tranås församlingshem.

Konserter & musikgudstjänster

Tranås pastorat bjuder på ett rikt musikliv med många fina konserter och musikgudstjänster.

PASTORSEXPEDITIONEN

Telefon- och besökstider

måndag: 10.00-12.00, 13.00-15.00
tisdag: 10.00-12.00
onsdag: stängt
torsdag: 10.00-12.00
fredag: 10.00-12.00

Telefonnummer: 0140-674 00
E-post: tranas.pastorat@svenskakyrkan.se

Besöks- och postadress:
Svenska kyrkan Tranås
Majorsgatan 1
573 40 TRANÅS

KYRKOR I TRANÅS PASTORAT

Kyrkornas öppettider

Tranås kyrka
Öppen måndag-fredag: 08.00-14.00 och i samband med gudstjänst.
Välkommen in och sitta ner ett slag och det finns möjlighet att tända ljus. Vill du besöka kyrkan övrig tid, ring oss gärna på tfn 0140-674 00 så hjälper vi till.

Säby kyrka, Holavedskapellet, Linderås kyrka och Adelövs kyrka.
Öppet i samband med gudstjänst.
Vill du besöka kyrkan övrig tid? Ring oss gärna på tfn 0140-674 00 så hjälper vi till.