Om pastoratet

Töreboda pastorat består av fyra församlingar: Fredsberg-Bäck, Fägre, Hova-Älgarås och Töreboda.

Pastoratets anställda som legofigurer

Anställda

Här hittar du telefonnummer och e-post till pastoratets anställda.

Förtroendevalda

Här hittar du information om vilka som är valda till förtroendevalda för mandatperioden 2022-2025 och protokoll från de olika råden.

Två vaktmästare arbetar glada på en kyrkogård i Töreboda.

Kyrkogårdsförvaltningen

Kyrkogårdsförvaltningen ansvarar för driften och underhållet av samtliga begravningsplatser inom Töreboda pastorat.

Kyrkor

I Töreboda pastorat finns femton kyrkor, utspridda i Töreboda kommun och Hova-området.

Internationellt arbete

Svenska kyrkans internationella arbete, numera "Act Svenska kyrkan", är en del av världens största gemenskap – den världsvida kyrkan och finns nästan överallt.

Du behövs!

Det finns många olika möjligheter att bidra med sin tid och engagemang i församlingen. Vill du engagera dig – kontakta pastorsexpeditionen eller någon av de anställda.

Någon sitter vid datorn och håller en kaffekopp med Mumin-motiv.

Här kan du läsa om hur pastoratet behandlar personuppgifter.

Församlingsinstruktion

Församlingsinstruktionen är ett grundläggande måldokument som berättar vad Töreboda pastorat är och vill vara.

Läs den här (bläddra på webben).

Ladda ner den här. (pdf)