Sunnersbergs församling

Kontaktuppgifter, organisation, styrdokument, medlemskap, förtroendevalda, protokoll, Kyrkobladet och GDPR

72 % av de som bor i Sunnersbergs församling är medlemmar i Svenska kyrkan. Församlingen omfattar Norra Kålland och Kållandsö: från Skalunda i väster till Vänerns strand i öster, från Tofta/Lockörn i söder och ut till Läckö och Ekens skärgård i norr.

Församlingen består av en enda enhet. Här finns åtta kyrkor och en bred verksamhet för alla åldrar. Men oavsett om vi samlas till gudstjänst, sjunger med barnen i förskolan, serverar sopplunch eller samlar in pengar till det internationella arbetet är Svenska kyrkans uppdrag alltid detsamma: att i ord och handling berätta om bibelns evangelium, budskapet om Jesus Kristus. Guds kärlek till världen och till människan blir synlig genom Jesu liv. Gud finns vid vår sida och överger oss aldrig.

Välkommen!

Församlingskansli, personal, lokaler att hyra m m

Du som medlem gör allt möjligt!

Förtroendevalda, protokoll

Styrdokument

Församlingsinstruktion och Begravningspastoral

Om personuppgifter och GDPR

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter.

Kyrkobladet

Om det som är aktuellt i Sunnersbergs församling.