Foto: Albin Hillert/Ikon

Gudstjänster

I Sunnersbergs församling firas flera olika gudstjänster. Hoppas du hittar något som tilltalar dig!

Varje söndag firas mässa i Kyrkans gård Lockörn 10.00. På kvällen, 18.00 firas ofta en kvällsgudstjänst alt. friluftsgudstjänst. (På sommaren är tiden 20.00, se vår kalender)

Varannan tisdag firas också Mässa i Taizéanda i Kyrkans gård-Lockörn 19.30. Under sommaren flyttas dessa kvällsmässor (då 20.00) till Frälsarkransen på Sunnersbergs kyrkogård. Vid regn firas mässan i Kyrkskolan. Det är en enkel kvällsmässa och det finns möjlighet att dricka en kopp kaffe efter.

Flera gånger under året firar vi också gudstjänst tillsammans med Missonskyrkan och Pingstkyrkan.

Vi satsar också mycket på kör- och musikmedverkan i våra gudstjänster under året.
Under juni/juli/augusti har vi en musikserie vi kallar “Musik i sommarkväll”.
Under december och januari kallas det ”Musik i vinterkväll”.

Hitta gudstjänster i vår kalender