Verksamheter

Vi har verksamheter för olika åldrar. Allt från grupper anpassade det lilla barnet, barngrupper efter skolans slut, familjeverksamheter, verksamheter för tonåringar och unga vuxna, gudstjänster, musik och körer och inte minst, all vuxenverksamhet. Det finns mycket att välja mellan. Välkommen med in i gemenskapen!

Händer, frälsarkransarband.

Barn och ungdom

Vi har verksamheter för barn och unga i alla åldrar och vi vill bedriva en god pedagogisk verksamhet som ser till hela barnets behov och utveckling.

Lavendel i blom

Vuxen

Välkommen att ta del av mötesplatser och verksamheter för vuxna.

Noter, körövning.

Kör och musik

Välkommen till kyrkomusiken och våra körer i Stenungsund!

Musik i kyrkan

I Stenungsunds pastorat är vi stolta över att bidra till en musikalisk mångfald. Välkommen att ta del av Musik i kyrkan - Här kan du få lyssna till allt från barnkörer och populärmusik till lovsång och klassisk musik.

Ljusbärare och koret i Kristinedalkyrkan

Gudstjänstliv

Att fira gudstjänst är en av församlingens grundläggande uppgifter och i Stenungsunds pastorat, Norums- och Ödsmåls församlingar firar vi gudstjänst flera gånger i veckan.

Samtal och stöd

En manlig präst pratar i mobiltelefon.

Jourhavande präst

Behöver du någon att prata med? Jourhavande präst lyssnar. Du kontaktar Jourhavande präst via telefon, digitalt brev eller chatt.

Kyrkans samtalsmottagning

Behöver du någon att tala med? Välkommen till Svenska kyrkans samtalsmottagning i Stenungsund!

Pelikanen

Pelikanen är en gruppverksamhet som ger stöd och råd till dig som är ung och lever i en miljö där det finns missbruk, våld eller psykisk ohälsa. Vi har även en grupp för unga med skilda föräldrar.