Foto: Gustaf Hellsing/IKON

Välkommen till Kyrkogården under Allhelgona

Nyhet Publicerad Ändrad

Fredag 5 november och lördag 6 november finns personal på våra kyrkogårdar för samtal och en varm kopp kaffe.

• Fredag 5 november kl. 12.00-17.00
  • Lördag 6 november kl. 12.00-15.00

Hedens kyrkogård med Johannes Döparens kapell och Piteå kyrkogård med Hoppets kapell är öppna för ljuständning, en stunds stillhet och en kopp varmt kaffe. Personal finns på plats.

På Öjeby kyrkogård finns personal på plats och bjuder på en kopp varmt kaffe. På fredag är även Öjeby kyrka  öppen så välkommen in för att tända ljus, lämna en bön i bönekorgen eller bara sitt ned en stund.

Porträttbild på en tårögt leende kvinna i en kyrka.

Allhelgonahelgen 2021 med program

Du är inte ensam i sorgen. Under Allhelgonahelgen besöker många kyrkogårdarna, smyckar gravar och tänder ljus. Vi minns våra nära och kära som lämnat livet. Under pandemin har vi blivit särskilt påminda om livets skörhet.

Hjälp med ljuständning?

Under Allhelgonahelgen finns möjlighet att få hjälp med ljuständning på kyrkogårdarna till en kostnad av 75 kr.