Biskop Åsa Nyström framför träd i lövskrud.
Foto: Sanna Eriksson

Festmässa med biskop Åsa Nyström i Piteå kyrka i helgen

Nyhet Publicerad

Biskop Åsa Nyström besöker Piteå i helgen. På söndag, 2 oktober, kl. 11.00, firas festmässa i Piteå kyrka följd av kyrkkaffe.

-På söndag vill jag prata om förmånen att få vara en del av Guds goda motståndsrörelse mot ondska och allt som bryter ner. I den kampen är Gud vårt hopp, vår tröst och vår kraft, säger Åsa Nyström och fortsätter:

Biskop Åsa Nyström talar inför anställda vid Piteå församling
Biskop Åsa Nyström besökte personal vid Piteå församling nyligen. Foto: Sanna Eriksson

-Så mitt i allt som känns oroligt i världen så samlas vi till gudstjänst i Piteå med många medverkande från bygden. Vi samlas för att dela glädjen över att Guds kärlek och kraft är starkare än hatet och ondskan.

Sång av Blå toner

Förutom Åsa Nyström medverkar även hennes adjunkt, Maria Klasson Sundin, kyrkoherde Richard Asplund, Lars Nilsson med flera. Kören Blå toner medverkar med sång.

Efter festmässan blir det kyrkkaffe i EFS-kyrkan, Malmgatan 5, där biskopen håller ett visitationstal. Varmt välkommen!