Foto: Sara Andersson

#envarmarestad

Nyhet Publicerad

Förra veckan fick flera Pitebor en varm överraskning när de väntade på bussen. Vid flera hållplatser låg handstickade halsdukar med en uppmaning att ta med dem hem.

Det blåser kallt både bildligt och bokstavligt i vårt samhälle, men det finns många människor som står upp för medmänsklighet och värme. Dessa handstickade kläder är en symbol för att vi alla kan bidra till en varmare stad.

Tack vare engagerade i församlingarnas stickgrupper kunde gerillakampanjen genomföras. Förhoppningen är att halsdukarna blir en positiv överraskning och väcker tankar kring vad vi kan göra för att skapa en varmare stad och ta hand om varandra. Tillsammans kan vi göra skillnad!

#envarmarestad genomfördes samtidigt av ytterligare drygt 60 församlingar runt om i Sverige.