Värmeljus bildar symbolen för Svenska kyrkans unga
Foto: Emelie Sunqvist

Svenska kyrkans unga i Själevad

Är du nyfiken på den kristna tron, vill du träffa nya kompisar och göra roliga saker? Kanske åka på läger?

Välkommen till Svenska kyrkans unga i Själevad. Vi träffas söndagar klockan 18.00 – 21.00. Vi håller till nere i källaren i Själevads församlingshem ingång på baksidan mot kyrkogården. Om du går med i vår Facebook-grupp blir du uppdaterade om våra träffar.

Följ oss även på Instagram, sku_sjalevad

KU för mig

Varför jag väljer att hänga på ku? Jo om ni vill ha det korta svaret är det för att det är ett ställe fri från förväntningar, krav och stress.

Om ett lite mer utvecklat svar krävs så skulle jag säga att du hittar vänner för livet som du har ett speciellt band med, som du bygger ett speciellt band med. Du hittar ett ställe där alla kan få va sig själv och alla kan utvecklas och mogna i kristen tro och gemenskap. Du får utrymme att utforska din egen tro och får höra andras syn på livet. En öppen och accepterande gemenskap som alltid försöker ljusa upp den ibland tuffa vardagen och hjälpa oss att skapa motivation.

Jag hade en otrolig påfrestande och jobbig högstadietid med mobbing och annat så att få ett ställe där du helt enkelt kan ladda batterierna, hitta ork, sänka murarna och vara sig själv. Den perfekta blandningen för att klara av den jobbiga tonårsvardagen och tänka på framtiden.

/Anton, 16 år