Tångeråsa sommarkyrka 2015
Foto: Alexander von Sydow

Grupper

Här hittar du massor av aktiviteter i Örebro – för alla åldrar! Öppen förskola, scouter, ungdomsgrupper, föreläsningar, caféer och retreater... Vad passar dig?

Klicka dig runt i utbudet och kolla vad som finns på olika håll i Örebro. Visst är det mycket? I våra grupper finns det plats för alla. Välkommen!

Sommarkollo i Längbro 2015, barn, lek, grupp

Grupper mest för barn

Letar du efter barnaktiviteter i Örebro? Svenska kyrkan har allt från öppen förskola och babymassage till skaparklubbar, pappis, körer och en massa annat kul.

Konfafesten "Inte som du tror" 2015

Grupper mest för unga

Kompisar, ”bara vara”, drama, filmkvällar, läger… Vi har flera ungdomsgrupper i Örebro, som träffas regelbundet och har kul ihop. Häng med du också!

Bilden visar två personer som fikar på Café Nikolai.

Grupper mest för vuxna

Det finns massor av grupper för vuxna i Svenska kyrkan i Örebro. För att göra det enklare för dig att överblicka utbudet, har vi delat in dem huvudspåren Caféer och mötesplatser, Retreat och pilgrim och Föreläsningar och kurser.