Tack vare dig...

får Svenska kyrkan i Norge betyda mycket för många. Bekräfta ditt medlemskap redan idag!

Tack vare dig kan församlingen varje år bland annat:

• ge hundratals norgesvenskar i kris enskilt samtalsstöd,
  • erbjuda möjlighet att fira svenska högtider,
  • genomföra barnverksamhet för mer än tvåtusen barn och föräldrar,
  • erbjuda gudstjänster, dop, vigslar och begravningar,
  • besöka fler än hundra svenskar som är sjuka eller sitter i fängelse.

Bekräfta ditt medlemskap idag!
Församlingen består av alla Svenska kyrkans medlemmar som bor i Norge. Norska myndigheter ger Svenska kyrkan i Norge ett ekonomiskt stöd som bygger på antalet medlemmar.  Nya regler från och med 2017 innebär att församlingen endast får ekonomiskt stöd för de medlemmar som aktivt bekräftat sitt medlemskap. Medlemskapet kostar dig ingenting. Ingen kyrkoskatt eller avgift tas ut i Norge som påverkar din privatekonomi. Genom att bekräfta ditt medlemskap får du och andra fortsatt tillgång till det som erbjuds av Svenska kyrkan i Norge: en verksamhet som berör många. Svenska kyrkan i Norge vill fortsätta att finnas här för dig och andra i livets många skeden.

Medlemskap till barn under 15 år måste bekräftas av samtliga vårdnadshavare. Se under Blanketter och formulär under Medlemskap i menyn.

Beställ medlemsinformation

Du kan få Magasinet Intryck och Nyhetsbrevet sänt till din e-post