Körer

Välkommen till körverksamheten!

Norbergs kyrkokör sjunger från orgelläktaren i Norbergs kyrka. Foto: Håkan Stråhle
Norbergs kyrkokör
Norbergs kyrkokör är en blandad vuxenkör. Visst är det bra att kunna lite om noter, men det är inget krav för att bli medlem i kören. Vi övar i Mariagårdeneller kyrkan på onsdagar och medverkar med sång i kyrkan, framförallt vid årets stora kyrkhelger. Repertoaren består av traditionell kyrkomusik.
Körledare: Beata Karacsonyi, tel 0223-298 03.
Onsdagar i Mariagården/kyrkan.

Karbennings kyrkokör
Karbennings kyrkokör är en damkör som med en bred repertoar sjunger både två och trestämmigt. Kören övar torsdagar i sockenstugan i Karbenning. Koronakören medverkar ofta med sång i kyrkan och vid friluftsgudstjänster. Ibland sjunger kören tillsammans med Norbergs kyrkokör. Man behöver inte vara notkunnig för att vara med i kören.
Körledare: Margareta Alkstål. Kontakt Gun Ekström 070-2605926
Torsdagar i Sockenstugan, Karbenning.

För ytterligare upplysningar om musik- och körverksamheten kontakta gärna kantor Beata Karacsonyi, tel 0223-298 03. Se även Öppettider och personal.