Stenaltare Gamla kyrkplatsen Karbenning
Foto: Tommy von Knorring

Gudstjänst ...

Varje gudstjänst är unik. Det är så vi vill se det. Vi erbjuds varje gudstjänst ett nytt unikt möte med varandra, oss själva och vår Skapare och Gud.
Varje torsdagskväll under terminstid firar vi en enkel veckomässa i Norbergs kyrka. En möjlighet att ta emot bröd och vin, nästan i farten, som en kort vätskepaus på vägen, för förnyad kraft i vardagen.

Vad är det för gudstjänster i församlingen då?
I kalendern här på hemsidan hittar du allt som händer i församlingen, datum för datum. Besök oss även på Facebook där vi lägger upp sådant som är på gång, i urval. På Facebook kan du även hitta månadsaffischen med hela månadens gudstjänster.
Håll utkik efter affischer i kyrkorna och på anslagstavlor kring kyrkorna och Mariagården.
Norberg-Karbennings församling annonserar gudstjänster och musik varje vecka i Annonsbladet Dalarna.
Norbergsbladet innehåller församlingens tidning Mitt i byn 3 gånger per år och annonser däremellan.

Varje gudstjänst är unik. Det är så vi vill se det.

Kyrkkaffe
I Norbergs kyrka är det i regel kyrktorgskaffe varje söndag – längst bak i kyrkan. En chans att mingla och hälsa på varandra över kaffekoppen. Andra gånger är det kyrkkaffe i Mariagården eller Sockenstugan – ibland med speciellt program.

Kyrktaxi
För dig som har svårt att ta dig till gudstjänster i Norbergs kyrka eller Karbennings kyrka finns möjlighet att beställa kyrktaxi hos Taxi Norberg.
Förutom att ange adress så ange också ditt namn och ”KYRKTAXI”.
Ring och beställ din resa hos Taxi Norberg tel 0223-20400. Förboka senast lördag innan du vill resa.
Norberg-Karbennings församling står för kostnaderna för taxiresan.

Andakter på äldreboenden
Andakter och musikstunder på våra äldreboenden är något som vi månar om och erbjuder med jämna mellanrum i samplanering med personalen på de olika boendena.

Friluftsgudstjänster
Under sommaren flyttar gudstjänsten ut i det gröna och församlingen firar friluftsgudstjänster på olika platser i vår bygd.