Digitala sändningar

När coronaviruset hindra oss från att ses, i tider av isolering och distansering - här delar vi med oss av våra inspelade gudstjänster och filmer.

En bön till våren

En bön till våren. Musik och sång med Eva-Marie Nilsson och Marianne Liderfelt, samt textläsning av Anna Svensson. Maj 2021.

Gudstjänst 21 mars 2021

Jungfru Marie bebådelsedag, söndagen den 21 mars 2021. Dagens gudstjänst är inspelad i Bodafors kyrka. Välkommen att delta med oss här på internet.

Påsken med Goodly Play

Inför påsken. Lyssna till Eva Bergemalm Säilä som berättar om fastan och påsken med hjälp av Goodly Play.

Julfilm 2020

En berättelse om julevangeliet. Från oss alla, till er alla, en välsignat god jul! Hälsningar från Svenska kyrkan i Nässjö pastorat

Pusselbitar från Julkonsert med Philip & vänner 2020

Istället för den årliga julkonserten i Barkeryd bjuder vi här på några inspelade sånger. Lyssna till Philip Wareborn, Eva Wareborn, Karin Mårtenson Ghods och Hanna Helgegren.

Påskfilm

Inspelat av och med kyrkorna i Nässjö - filmatiserat för skolor, konfirmander och för alla församlingsbor i Nässjö pastorat.