Handla rättvist!

Ska du handla en present till någon som har allt? Är du sugen på lite choklad? Eller vill du kanske njuta av gott kaffe? Ett plus i kanten är om samvetet också mår bra när du mumsar i dig den där chokladbiten... Och visst mår samvetet bättre när du handlar rättvist!

Sedan mitten av 1980-talet har Mörrum-Elleholms församling förmedlat rättvisa varor. Dessa kommer från odlare och hantverkare i utvecklingsländer och levereras till oss via The House of Fair Trade, Sackeus och IM (Individuell människohjälp).
Du kan stödja utvecklingen av en rättvisare värld genom att handla varorna. Vi beställer varor regelbundet och har därför alltid något nytt och spännande att erbjuda. Det finns rättvist handlade livsmedel, husgeråd, hantverk, leksaker, presentartiklar, smycken m.m.

Var med och bidra till en rättvisare värld!
När du handlar rättvist bidrar du till att:
• arbetare och odlare får skäligt betalt för sitt arbete.
• barnarbete motverkas.
• ekologiskt odlande uppmuntras.
• organisationsrätten och demokratin främjas.
• diskriminering pga kön, hudfärg och tro motarbetas.
• varor med god smak och av hög kvalitet produceras.
Församlingshemmet är öppet dagligen måndag - fredag, men ring gärna för att kolla så att vi finns på plats.
Telefon till församlingshemmet 0454-594 40 och till församlingsexp. 0454-594 00.
Välkommen hälsar
Matilda Johansson