Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Genom hela livet är Svenska kyrkan en följeslagare. Till vardag och fest, i glädje och sorg vill kyrkan vara närvarande i det som sker.

Ett dop i en kyrka. En kvinna med sin man bakom sig, håller barnet i famnen. En manlig präst håller barnets hand.

Nyhet: Boka dop direkt på webben

Nu kan du boka dop direkt på webben, närsomhelst på dyget! När den prelimniära bokningen är gjord tar pastoratets kansli kontakt med dopfamiljen på vanligt sätt.

Konfirmation - utforska tillsammans!

Vill du vara med om något alldeles speciellt, livsviktigt, något som är på riktigt? Vill du upptäcka något nytt, utvecklas och få tänka till? Vill du lära känna nya människor och göra en kul upplevelse? – Då ska du anmäla dig till konfirmation!

Blivande man och hustru står vid altaret.

Vigsel

Bröllop är fest! Ett minne för livet. Att gifta sig borgerligt eller kyrkligt ger samma legitimitet, men i kyrkan ber vi också om Guds välsignelse över äktenskapet.

Ett minesbord med blommor, ljus och fotografi över den avlidne.

Begravning

Den kristna riten för att säga farväl och tacka för en människa är en gudstjänst. I begravningsgudstjänsten överlämnar vi den döde till Gud.

prästgårdens Catering

Skepptuna prästgård Foto: Johan Nilsson

Klicka här för att se hela menyn och priserna (pdf-fil). I priset ingår även personal som dukar fram, serverar och återställer lokalen efteråt. De håller med vita dukar, ljus och säsongens växter eller blommor på borden samt presentbord med duk, ljus och blommor.

Ta gärna kontakt med Ulrika på tel 073-340 96 02 eller via e-post till: marsta.prastgardenscatering@svenskakyrkan.se