Musik och kultur

Barnteater eller orgelkonsert? Eller finna glädjen i att sjunga i kör? Kanske låna en bok? Eller lyssna till ett föredrag? Se en utställning eller skapa själv? Här hittar du information om musik- och kulturlivet i Märsta pastorat.

tre gosedjurs-bockar

Teater: Bockarna Bruse

Teater Tummeliten spelar teater för barn, cirka 3–7 år, i vuxens sällskap, söndag 28 april klockan 13.00, Rosersbergs bibliotek.

AFTERNOON TEA SKÅNELA KYRKA VÅREN 2024

Välkommen till afternoon tea i Skånela kyrka. Njut av musik och andakt, scones och en varm kopp te.

KULTURAFTON MED MARTIN EMTENÄS: “TUSEN OCH 1 ART”

Hör bokens författare Martin Emtenäs berätta om flera djurarter som hotar att försvinna. Inte för att vi människor jagar dem utan för att vi förstör det de behöver – skogarna, ängarna, haven, älvarna…

Vårrundan, Odensala konst & hantverk

Upplev Odensala 27-28 april

Mer kultur

Kom med och ta ton!

Körsång är roligt, socialt och nyttigt för både kropp och själ. Nu hälsas nya körsångare välkomna.

Rosersbergs bibliotek

Märsta pastorat och Sigtuna kommun driver tillsammans biblioteket i Rosersbergs församlingsgård. Läs här om det lilla biblioteket med det stora hjärtat.

garnnystan och virknål

Handarbetsgrupper

Träffar med stickning, virkning eller annat handarbete i trevlig gemenskap.

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrev från Märsta pastorat! Information, tips om arranengemang, gudstjänsttider – till din e-postbrevlåda, varje vecka. Anmäl dig här!