Funkiskyrkan

Till kyrkan får vi komma som vi är!

Där får vi möta varandra och Gud. Vi människor är olika – vi har olika förmågor och svårigheter. I kyrkan behövs alla. Du som vill vara i kyrkan ska få plats, bli bemött utifrån dina förutsättningar och du ska ha möjlighet att engagera dig i kyrkan. I Allhelgona vill vi att kyrkan ska vara en plats där barn, unga och vuxna med intellektuell funktionsnedsättning självklart är med och får bidra. Vi jobbar vi för att skapa sammanhang där vi möts – med och utan funktionsvariation. Vuxna kan vara med och hjälpa till i söndagens gudstjänst, åka på Dag för dag-läger eller komma på våra tisdagsträffar en gång i månaden. Ungdomar kan konfirmeras på Åhuslägret och sedan gå på ungdomsverksamheten All Saints Club. Tillsammans är vi alla Funkiskyrkan.

Välkommen!

All Saints Club

För ungdomar efter konfirmation

Åhuslägret

Ett konfirmationsläger utöver det vanliga!

Allhelgonatisdagar

För dig som är vuxen och har intellektuell funktionsnedsättning