Sankt Peters klosters församling

Sankt Peters klosters församling bär spår av det klosterliv som en gång levts i församlingen. Bönens eftertanke och stillhet tillsammans med barnens lekfulla frihet utgör stommen i vårt församlingsliv.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Föredrag i Klosterkyrkan

I samarbete med Pilgrimscentrum Liberiet och Sensus

Musik och rörelse

Måndagar, onsdagar och torsdagar

Barn och familj

I vår församling finns en mångfald av verksamheter för barn i alla åldrar. Välkommen med din familj, hur den än ser ut!

Barnkörer

Välkommen att sjunga i våra barnkörer!

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Utan undantag

Det spelar ingen roll hur gammal du är, varifrån du kommer eller vart du är på väg. Det spelar ingen roll vem du blir förälskad i, hur du väljer att leva ditt liv eller hur du vill definiera dig själv. HÄR ÄR DU VÄLKOMMEN!

Lui i Sydsudan

Lunds stifts vänstift