Lunds Allhelgonaförsamling

Välkommen till Lunds Allhelgonaförsamling. Vår församling präglas av ett rikt musikliv och ett diakonalt perspektiv. Församlingen andas in Guds liv i gudstjänst och andas ut Guds liv i ord och handling.

Tack för att du är medlem i Svenska kyrkan, du behövs! Läs mer om vad du som medlem bidrar till på  www.svenskakyrkan.se/medlem

För att läsa vårt kalendarium klicka på ”Vad händer i kyrkan?” - den röda knappen till höger. Vet du om att du alltid kan ha med dig vårt kalendarium i telefonen eller på surfplattan? Ladda ner appen ”Kyrkguiden” gratis, som finns där appar finns, och leta upp Lunds Allhelgonakyrka. Så har du alltid senaste uppdateringen.

Nedan hittar du vad som är på gång just nu. Klicka på bilderna för mer information om respektive arrangemang, t ex var man köper biljetter etc.

VARMT VÄLKOMNA!

Lunchmusik i Lunds Allhelgonakyrka

Din stund, en paus i vardagen.

Babysång i Allhelgona

Babysång i Allhelgonaförsamlingen.

Konfirmation

Vill du träffas i en konfirmandgrupp på vardagskvällar under terminen? Eller åker du hellre med på ett längre sommarläger? Med Svenska kyrkan i Lund finns det flera olika vägar till konfirmation, så att du kan välja den väg som passar dig bäst.

Allhelgonamagasinet

Delas ut till hushållen i församlingen under helgen vecka 5, dvs 3-4/2. Finns även att hämta i Allhelgonakyrkan och Allhelgonagården från 5 februari 2024. Men redan nu kan du läsa det här online. Klicka på bilden.

Engagera dig!

Vill du engagera dig i Lunds Allhelgonaförsamling?

Lundakonfirmand

Till dig som är medlem - tack!

Som medlem i Svenska kyrkan betalar du en kyrkoavgift som skapar möjligheter för oss att möta människor i livets alla skeden. Förutom vid dop och vigsel, gudstjänstsfirande och begravningsgudstjänster skapar vi genom din avgift mötesplatser där vi kan mötas och alla är välkomna. Kyrkan är en plats att vara stolt över - du som medlem gör det möjligt!

Bebis leker med bubblor på aktivitet i kyrkan för föräldrar och barn.

Medlemskap

I Svenska kyrkan finns det plats för dig som tror – eller tvivlar. För dig som längtar efter rättvisa och en bättre värld, som vill sjunga i kör, som värnar våra kyrkobyggnader och kulturarvet och för dig som vill ha gemenskap.