Foto: Daniel Lönnbäck

Som konfirmand i Löddebygdens församling är du välkommen precis som du är!

Tacokväll 17 april

Informationskväll för dig som går i sjuan och är nyfiken på konfirmation

Vi önskar ge dig en oförglömlig tid tillsammans med oss. I vår församling finns flera alternativ på konfirmandgrupper och vi hoppas du hittar en grupp som passar just dig. De olika grupperna samt anmälan hittar du HÄR.

Ingen träff blir den andre lik.
Genom gemenskap, samtal, kreativitet, lek, äventyr och resor, utforskar vi tillsammans med stor glädje stora och små tankar, frågor och känslor.

Som tex; När Gud säger att vi ska ta hand om jorden och varandra – hur kan vi göra det och varför ska vi göra det?
Och vem är den där Gud? Jesus?
Vad innebär det att vara troende idag? Vad är medmänsklighet? Vilka rättigheter har jag i livet? Kan jag göra skillnad för någon annan, för jorden?
Kan man förlåta allt? Vad är kärlek? Kan man älska för mycket, eller för lite?
Om Gud finns hur kan det då finnas så mycket ont som händer i världen?
Vad händer när vi dör?

Vi tänker kring vad kristen tro är och kan betyda i våra liv, och hoppas ni lär känna nya kompisar och får minnen för livet.

Välkommen precis så fantastisk som du är!

Det år du fyller fjorton får du en inbjudan till konfirmation från Svenska kyrkan. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Ordet konfirmation betyder bekräftelse och är en bekräftelse av dopet. I kyrkan står det för att du hör ihop med Gud genom dopet och att just du är värdefull och viktig. Men du behöver inte vara döpt för att börja i en konfirmandgrupp. Om du inte är döpt innan, så döps du under din konfirmandtid.

Tillsammans hittar vi på många olika saker under konfirmandtiden, bland annat åker vi på läger eller resor. Det finns även lägerfria alternativ.
Alla våra läger och resor är kostnadsfria, så ett extra stort tack till dig som gör detta möjligt genom att du är medlem i Svenska kyrkan.

Vi ser fram emot att träffa dig!

Tveka inte att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar.