Foto: Karl Frank

Hyr Kumla församlingshem

Kumla församlingshem renoverades invändigt 2011. Även en utbyggnad gjordes (musiksal) och här finns idag moderna och ändamålenliga lokaler för kyrkans verksamhet för både unga och äldre. Här möts du av ljusa öppna ytor som inbjuder till samkväm och gemenskap.

Köket är modernt utrustat och det finns bra ytor för förberedelse för begravningskaffe, dopkalas och övrig servering.

I den stora salen, som även inrymmer en scen, finns storbildsprojektor, wifi, bildduk och även en flygel.

Församlingens lokaler används i första hand för egen verksamhet och i andra hand hyrs de ut i samband med kyrklig handling. Då lokaler ej nyttjas för egen verksamhet eller hyrs ut i samband med dop kan externa kunder hyra. Observera att vi inte hyr ut till privata sammankomster fre-sön, förutom i samband med dop, vigsel eller begravning.
Bokning kan då ske tidigast tre månader före och senast sju dagar före aktuell tid.

Kumla församlingshem kan hyras i samband med:

• Kyrklig handling i Svenska kyrkans ordning i pastoratet (dop, vigsel och begravning)
  • Borgerlig begravning
  • Stiftsarrangemang och arrangemang av till Svenska kyrkan knutna organisationer

Det kan också hyras, vardagar mån-tors fram till 23.00 av:

• Föreningar med verksamhet i pastoratet
  • Offentlig förvaltning med verksamhet i pastoratet
  • Företag med verksamhet i pastoratet
  • Privatperson som är medlem i någon av pastoratets församlingar

När du hyr lokaler i Kumla församlingshem kan du välja mellan att hyra del av dag (0-6 timmar) eller heldag (08.00-24.00).

Skicka en bokningsförfrågan

Är du intresserad av att hyra en eller flera av Kumla pastorats lokaler? Välkommen att fylla i en bokningsförfrågan.

Jag är intresserad av att hyra följande lokal i Kumla församlingshem. (Observera att Kumla församlingshem har särskilda hyresregler)

Jag är intresserad av att hyra följande lokal i Hällabrottets församlingslokaler.

Jag är intresserad av att hyra följande lokal i Ekeby prästgård.

Jag är intresserad av att hyra följande lokal i Hardemo sockenstuga.