Mötesplatser för vuxna

Välkommen till våra grupper och aktiviteter för vuxna!

Kyrkans kvällsgrupp i Mörarp. Foto: Anna Keller

Kyrkans kvällsgrupp

När: Måndagar udda veckor kl. 18–20.
Var: Mörarps församlingshem.

Välkommen till Kyrkans kvällsgrupp i Mörarp! Vi träffas på måndagar udda veckor klockan 18 i Mörarps församlingshem. Vad händer i Kvällsgruppen? Kom och se! Titta gärna in och ha trevligt tillsammans med oss! Vi pratar, fikar, åker på utflykter och ordnar caféer flera gånger varje år.

Efter sommaruppehållet startar höstterminen den 9 september 2024.

Kontaktperson: Elisabet Herborn, telefon 070-307 60 26.

Adress: Mörarps församlingshem, Brandmansgatan 3 i Mörarp

Foto: IKON

Bibelstudiecirkel

När: Varannan onsdag kl. 18.30.
Var: Ekebygården.

Välkommen att studera Göran Skyttes bok ”Förklaringsboken, svåra ställen i Bibeln” tillsammans med oss.

För mer information kontakta Maria Dahlman.

Första träffen efter sommaruppehållet är onsdagen den 18 september.

Samtalsgrupp i Påarp

När: Måndagar jämna veckor kl. 9.30–11.
Var: Lilla Kupan i Påarp.

Vi samtalar kring boken ”Tradition och liv”, en bok om årets och livets högtider. Vi träffas i Lilla Kupan vid torget i Påarp. Adress: Lokföraregatan 20 B.

För mer information kontakta Maria Dahlman.

Första träffen efter sommaruppehållet är måndagen den 16 september.

Foto: Johannes Frandsen/IKON

Leva vidare-grupp

Välkommen till en samtalsgrupp för dig som lever med sorg efter att ha mist en nära anhörig eller vän. I en liten grupp får du möjlighet att dela erfarenhet av sorg och saknad. För många är detta en hjälp att bearbeta och få stöd och kraft i en ny livssituation. Gruppen träffas fem gånger.

För mer information kontakta Maria Dahlman, präst, telefon 042-717 35, eller Carin Agardh, diakoniassistent, telefon 042-717 65.

Präst på Väla

På onsdagar klockan 12–14 finns någon av våra präster vid samtalsbänken på Väla köpcentrum. Välkommen du som vill prata!

Lunchservering i Mörarp, Påarp och Ekeby

Lunch serveras till självkostnadspris i Mörarp, Påarp och Ekeby följande dagar:

Måndagar kl. 11.45 i Ekebygården.
Torsdagar kl. 11.45 i Mörarps församlingshem.
Torsdagar kl. 11.45 i Träffpunktens lokaler i Påarp.

Lunchen inleds med en andakt.

Efter sommaruppehållet börjar höstens servering måndagen den 23 september i Ekeby och torsdagen den 26 september i Mörarp och Påarp.

Läs mer om lunchserveringen och se matsedeln här.

Eftermiddagskaffe

Under terminerna hälsas välkommen till ett enkelt eftermiddagskaffe och en stunds gemenskap på onsdagar i Mörarp och på fredagar i Ekeby!

När och var?

Onsdagar kl. 14 i Mörarps församlingshem.
Fredagar kl. 14 i Ekebygården.

Under sommaren serveras eftermiddagskaffe endast vissa onsdagar och fredagar i Mörarp och Ekeby och även i Välluv. Läs här.

Adresser:

Mörarps församlingshem: Brandmansgatan 3, Mörarp
Ekebygården: Pastorsgatan 10, Ekeby

Se alla eftermiddagskaffen här.

Lekmannakåren

Lekmannakåren i Kropps församling arrangerar regelbundet församlingsaftnar med trevliga program. Kvällarna äger i regel rum andra torsdagen i månaden under terminerna kl. 18.30 i något av våra församlingshem. Ordförande är Kurt Mellby.

Se Lekmannakårens alla program här.

Ekeby församlingskår

Alla är välkomna till Ekeby församlingskårs programkvällar en måndag i månaden under terminerna klockan 18.30.

Se Ekeby församlingskårs program här.

Orförande är Britt Granström.

Seniorgymnastik i Mörarp

Välkommen att vara med på lätt gymnastik för seniorer under ledning av Ulla Krüger. Vi träffas på måndagar klockan 10 i Mörarps församlingshem.

Se vilka måndagar seniorgymnastiken äger rum i kalendern.

Efter sommaruppehållet börjar gymnastiken igen måndagen den 9 september.

Stavgång i Mörarp

Välkommen att gå stavgång tillsammans med Ulla Krüger. Vi samlas på onsdagar klockan 10 på parkeringsplatsen vid Mörarps församlingshem. Vandringen varar cirka en timme.

Se vilka onsdagar stavgången äger rum i kalendern.

Efter sommaruppehållet börjar stavgånegen igen onsdagen den 11 september.

Pilgrimsvandring

På lördagsförmiddagar ger vi oss ut på pilgrimsvandring. Vi träffas klockan 10 och går i långsam takt med flera stopp för andakt, vila och mat. Vandringen är cirka sex kilometer. Medtag matsäck.

Se datum och samlingsplatser här.