Foto: Emma Knutsson

Grönebo lägergård

Välkommen till Svenska kyrkans lägergård Grönebo. Grönebo ligger ca 9 km från Kisa samhälle mot Tidersrum, vackert belägen med egen strandtomt vid sjön Glimmingen med skog och natur inpå knuten. Vid och runt läger-gården finns det flera utflyktsmål, vandringsleder och badplatser.

Grönebo lägergård kan användas året om och till olika ändamål. Svenska kyrkan själva använder gården till läger för olika barn- och ungdomsgrupper, konfirmander, kurser, gudstjänster och utflykter. Lägergården används inte bara i Kyrkans verksamhet utan det är fritt att hyra lägergården för annan verksamhet.

Grönebo består av två byggnader:
Huvudbyggnaden med ett komplett kök med två spisar och två kyl/frys och en matsal som rymmer ca 20 personer samt toaletter, varav en är handikappanpassad. På huvudbyggnadens ovanvåning finns en sovsal. I närheten av huvudbyggnaden ligger ladan. Ladan kan användas till olika typer av samlingar och har plats för 100 personer.

På området finns även kanoter att hyra, strand och brygga, fiskemöjligheter och en grillplats.

Kyrkans Kök hjälper dig med mat för vistelsen om så önskas.
Kontakta kökschef Kacka Hidsjö för prislista och menyer:
0494-29 04 41, 0703-00 24 53
kinda.pastorat@svenskakyrkan.se