Vuxen

Vi har flera olika mötesplatser för dig som är vuxen. Du kan exempelvis besöka Café Världen, gå på meditation eller sjunga i kör. Kanske vill du arbeta som volontär? Välkommen att kontakta oss!

Söndagar i Villan

”Framtid i gemenskap” - tre eftermiddagar om svenska kyrkan Hässelbys vision - att vara en gemenskap för alla. Hur pratar vi med varandra när våra åsikter och värderingar drar åt olika Håll?  Välkommen till mässa, sopplunch och intressanta samtal!

Café Villan - måndagar 13-15

Här har du möjlighet att träna dig på att prata svenska tillsammans med andra, handarbeta, läsa en bok, gå in i kyrkan och tända ljus eller bara sitta ner och ta en kopp kaffe i lugn och ro.

Ungdomskör

Från hösten 2022 finns en ungdomskör för dig som är i åldern 15 till 22 år (cirka).

Vill du bidra som volontär?

Ideellt engagemang är givande på många sätt – både för dig själv och för andra. Du bidrar med dina erfarenheter och kunskaper, du ger av din tid och du ingår i en gemenskap. Även lite tid som volontär gör skillnad för människor.